Jumaat, 10 Ogos 2012

best nye Part 2

Pengail amatur tangkap ikan keli 55 kilogram


 
KRISTIN memerlukan masa sejam untuk menewaskan ikan keli sepanjang dua meter ini.
KRISTIN memerlukan masa sejam untuk menewaskan ikan keli sepanjang dua meter ini.

LONDON: Seorang wanita menyebabkan teman lelakinya berasa kagum dan tercabar selepas berjaya menangkap ikan keli gergasi yang lebih berat daripada dirinya, semalam.
Kristin Hole, 20, memancing bersama Lee Pollard di Oakwood Park di Thetfofd, Nofolk apabila umpannya dibaham ikan keli seberat hampir 55 kilogram.
Mengakui baru berjinak-jinak dengan aktiviti memancing sejak beberapa tahun lalu, Kristin berkata, pengalamannya jauh lebih rendah berbanding Pollard yang memang pakar dalam kegiatan itu.
Ikan keli dipancing Kristin memadamkan rekod ikan air tawar paling besar pernah ditangkap di Britain sebelum ini - seberat 31.7 kilogram.
Ikan itu juga mengatasi pencapaian Pollard yang hanya mendapat ikan seberat 18 kilogram dalam kembara mereka selama tiga hari di situ.
Menceritakan pengalamannya sejam bertarung dengan ikan sepanjang 2.1 meter itu, Kristin berkata, ia seperti “menarik sebuah bas.” Kristin melepaskan semula ikan berkenaan ke tasik sejurus selepas merakamkan gambar bersamanya.

*(perh........besarnya keli ni.bila agaknya sy nak naikkan ikan air tawar bagak mcm ni ye.heheheheh.kalau besar mcm ni masak pa yang sedap n sedap lagi ke isi ikan ni.heheheheh)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan