Jumaat, 12 Oktober 2012

Casting di Semenyih

salam semua
post kali ni sy nak kongsi pengalaman memancing disemenyih,selangor.pada bulan 5 or 6 yang lepas,pejabat sy telah diarahkan untuk mengadakan kem motivasi untuk sekolah2 menengah disekitar sepang. kem itu dijalankan di salah satu kem disemenyih(nama kem tak ingat)selama 3hari 2malam.saya adalah salah seorang urusetia program tersebut.

disebabkan kem tersebut ada kolam utk aktiviti air.dengan autoatiknya sy terus membawa set casting saya(dah nama pemancing,mana2pegi pun pancing akan dibawa.hahaha). aktiviti itu dijalankan bila tugas saya selesai,jadi pada petang hari ke 2 disana sy telah memulakan aktiviti saya bersama dengan seorang rakan.saya lebih menggunakan gewang minnow jenama hinomia kerana saiznya yang kecil.sy tak mensasarkan apa2 tangkapan janji ada lesen.hhehehehehe.disini sy nak share gambar hasil tangkapan saya dan rakan.

antara hasil casting saya pada petang tersebut,belida pun ada.hehehehe
 
 
bersama dengan rakan sepejuangan.tp hasil dia tak masuk dalam gambar.hehehehe
 
ikan terbesar.ikan haruan ni seberat 2.2kg.tu je yang paling besar yang terpedaya dengan gewang
 
casting disana memang terbaik cuma saiz yang boleh dibanggakan agak berkurangan,tp belida tu selamat dah digoreng utk dibagi dengan kucing,heheheheh.dah haruan plak selamat dimasak gulai lemak cili api.terima kasih kepada member yang menjadi tukang masak utk memasak ikan haruan ni. jumpa lagi dipost akan datang.
salam......


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan